04-09-2003, 07:52 PM
|
#31 | | Registered User
| Oh, ok  didn't know, I'm still new around here. Nice to meet you
__________________ Peace |
| |
04-09-2003, 07:54 PM
|
#32 | | transubstantiate life
| nice to meet you too. j'aime votre avatar
04-09-2003, 07:59 PM
|
#33 | | Corporal Springbok
Joined: Jul 2002 Location: Valcartier Garrison, Quebec Posts: 4,937
| Yay! Noelle est revenue!
__________________ Arte et Marte |
| |
04-09-2003, 08:12 PM
|
#34 | | Registered User
| Merci. Dites, l'avatar, c'est la photo ou bien ce qui est écrit au-dessus? depuis tout ce temps je ne sais même pas c'est quoi
| |
04-09-2003, 08:26 PM
|
#35 | | transubstantiate life
| mon avatar est un person qui est tres frustre avec son ordinateur. Mon ordinateur est menchant, alors je comprends le person dans le photo!!
Mon "user text" est un phrase pour les gens qui habite en Seattle Washington.
04-09-2003, 08:29 PM
|
#36 | | Registered User
| ok. Mais moi peut importe ce que je fais, je ne suis pas capable de mettre mes propres avatars, je peux seulement prendre ceux de CGR
| |
04-09-2003, 08:47 PM
|
#37 | | transubstantiate life
| Qui est-ce vous ne prenez pas les autres avatars?
It's pretty easy to get others...all you have to do is find a picture on the net that you like, save it to your computer, reduce it to 90x90 dimentions and then you can use it as your avatar. Or if you can't do that, have the kind folks in the image/graphics forum resize it for you. Of course, if it's the right size already, saves you the trouble!
04-10-2003, 06:02 PM
|
#38 | | Registered User
| Oh, that's how we do it! Thx a lot
| |
04-19-2003, 10:17 PM
|
#39 | | learning how to die
| With the VERY limited amount of French that I know (and not necessarily know how to pronounce...  ), I'll try to follow suit with the little survey thing.
Nom: Laura
Lieu: Texas
Avait parlait le Français pour: ....I don't really speak it at all, but I've been interested in it for about a year. I can read/roughly understand a WHOLE lot more than I can write/speak, obviously...
Appris le Français de: " "
Premier langue: Anglais, et je parle espagnol aussi. J'aime des langues! (is that right?)
Raison dont vous aimez le Français: (I'll answer this is English, sorry) and it's just so pleasing, phonetically (yes, I'm a nerd). French is one of the few points on which Tolkien and I disagree.
Niveau le plus élevé attenu: 10
Vous aimez...: -quick question- do you, like in Spanish, list stuff like this in the infinitive form, or is it present participle? apprendre langues, écrire, lire, écouter la musique
Une jour...: Hmm...my dictionary didn't give me a satisfactory definition of this one, but from the responses I'm going to assume it means a dream...? If so...parler beaucoup de langues et apprendre le francais!
Goodnight, and thanks for reading "Butchering French, by Laura."
__________________ :: visit my blog :: For me, kind Jesus, was thine incarnation;
thy mortal sorrow, and thy life's oblation;
thy death of anguish, and thy bitter passion,
for my salvation.
Therefore, kind Jesus, since I cannot pay thee,
I do adore thee, and will ever pray thee,
Think on thy pity and thy love unswerving,
not my deserving. |
| |
04-20-2003, 12:31 AM
|
#40 | | Corporal Springbok
Joined: Jul 2002 Location: Valcartier Garrison, Quebec Posts: 4,937
| Yes, when you list things, you do it in the infinitive. Techincally, we're supposed to in English as well, but we've informailised it to a point where we don't anymore. BTW, your grammar looks fine to me.
__________________ Arte et Marte |
| |
05-31-2003, 06:06 PM
|
#41 | | Registered User
| I can't believe I haven't done this yet. Must make up for that. Nom: Tracy. Lieu: Quebec. Age: 15 ans. Avait parlait le Français pour: Depuis l'école primaire - onze ans. Appris le Français de: L'école. Premier langue: Anglais. Raison dont vous aimez le Français: Il faut que je l'apprendre pour fonctionner (I think that's right...) en Quebec. Niveau le plus élevé attenu: Je vais complèter ma dixième année de l'école en juin. Vous aimez...: La Bible, l'écriture, les animaux, le guitar, les livres, et les autres choses variables. Une jour...: Je veut écrire professionellement (en anglais!), au moins un peu.
That's my butchering for the day. |
| |
06-08-2003, 09:34 PM
|
#42 | | I'm an idiot!
| Nom: Andrew Timothy Fischer
Lieu: Virginia Beach, VA, USA
Avait parlait le Français pour: trois ans?
Appris le Français de: mon école
Premier langue: Anglais et
Raison dont vous aimez le Français: Je ne l'aime pas. Je l'aimais il y a 3 ans, mais maintenent je le trouve très confusant. Ce n'est pas necessaire... et Tolkien a raison. Je regrette, mais je ne le trouve pas belle.
Niveau le plus élevé attenu: 12ième
Vous aimez...: Dieu, Des langues actuelles et des langues fictionnelles, la musique, la guitare, l'Italie, le cultur italien, et des autres choses.
Une jour...: Je voudrais voyager en Italie et je serai un chanteur très populaire. |
| |
07-30-2003, 09:50 AM
|
#43 | | Guest | Nom: Laila (avec un "A"...pas de "E")
Lieu: Virginia
Avait parlait le Français pour: trois ans.
Appris le Français de: L'école.
Premier langue: Anglais.
Raison dont vous aimez le Français: C'est une bonne langue.
Vous aimez...: Des langues, la musique, les romans (lire), et j'aime ecrire poemes,
Une jour...: Je voudrais devenir un docteur. | |
| |
07-31-2003, 01:08 AM
|
#44 | | I'm an idiot!
| Quote: |
Originally Posted by Laila Nom: Laila (avec un "A"...pas de "E")
Lieu: Virginia | Vous êtes de Virginia? Où? |
| |
07-31-2003, 09:52 PM
|
#45 | | Not Kosher.
| Salut, Laila, et tout les personnes qui ont arrivé apres moi. |
| | | Thread Tools | | | | Display Modes | Linear Mode |
Posting Rules
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML code is On | | | All times are GMT -6. The time now is 01:57 PM. |